גיוס המונים – המאמץ לשינוי מיסוי הביטקוין בישראל

לאחרונה הוציאה רשות המיסים טיוטת חוזר בעניין מיסוי ביטקוין, בה מספר הנחיות בעייתיות כגון 1. מע"מ על מלוא סכום העסקה בקניית ביטקוין, 2. דיווח על כל פעולת תשלום בביטקוין, ו – 3. ניכוי מס במקור. אנו סבורים שהשימוש בביטקוין בארץ ייפגע משמעותית אם החוזר ייכנס לפועל.

אנו באיגוד מובילים מאמץ לפעול מול הרשות כדי לשנות את ההנחיות. היתה לנו התקדמות יפה בשבועות האחרונים, ונראה שיש נכונות לשקול, לכל הפחות, שינויים נקודתיים בהנחיות. אך המאבק עוד לא הסתיים ולצורך זה אנחנו נעזרים גם בסיוע ההתדנדבותי של בני בריתנו, אך גם בספקים כגון חברת מחקר, חברת לובינג, עורך דין ועוד.

הדברים האלו עולים כסף וכאן אנו זקוקים לעזרתכם. אנחנו מעריכים שתקציב של כ-500,000 ש"ח יספיק ל-6 חודשי פעילות + תשלומים חד-פעמיים התחלתיים + דמי הצלחה, כאשר היעד העיקרי הוא הגדרת פטורים והקלות הנותנים מענה לבעיות שהוזכרו לעיל ומאפשרים שימוש תקין בביטקוין, בבלוקצ'יין ובמטבעות דיגיטליים בישראל.

ייתכן כמובן גם שהמטרה הראשונית תושג מהר יותר, כל תקציב שיישאר יופנה להמשך עבודה לקראת היעד הנכסף של כינון חקיקה המגדירה את ביטקוין כמטבע – מה שיוביל לאוטופיה של שימוש פשוט ונוח בביטקוין, ברמה שלא נראתה בעולם ושתסמן את ישראל כמרכז העיקרי לחדשנות ופעילות בתחום.

חוקי העמותות מחייבים אותנו לדעת את זהות התורמים שלנו, ולכן אם אתם מעוניינים לתרום אנא מלאו שם, כתובת וסכום בטופס בקישור להלן.

https://goo.gl/UNVzCo

עם כ-1000 חברים פעילים בקהילה, מספיק שכל אחד יתרום בממוצע 100 מילי (כל אחד לפי יכולתו ונדבת ליבו) ונגיע בקלות ליעד. בכל מקרה אנו מבקשים שהתרומה לא תפחת מ-10 מילי.

אנא עזרו לכם ולנו, למען עתיד הביטקוין בישראל. כל אחד הוא בלוק קטן, וכולנו שרשרת איתנה.